Iskolaállj

Iskolaállj

Iskolaállj bemutatja Vaquero 2015.10.19.

 

             Az iskolaállj magasiskolai feladat

Leírás:
Iskolaálljban a ló iskola egyensúlyban van, teste tömegének nagyobb részét a meghajlított hátsó lábain viseli.  Elejével feligazodik, marja magasabban van, mint a farbúbja. Nyaka felmagasodik, alsó nyakéle merőleges a talajra. Tarkója a legmagasabb pont, a homlokfala a behajlított laza tarkó miatt függőleges, vagy kissé a függőleges előtt van. A ló elengedettségét, megfelelő testi erejét, együttműködőségét az jelzi, hogy képes testét ebben a pozícióban megtartani, és nem akar kitérni a feladat elől, nem tolja ki magát az összeszedettségből.

Feltétel:
Ezt a feladatot csak olyan ló tudja korrektül végrehajtani, mely teljes mértékben elengedett, szimmetrikus a teste, és megfelelő egyensúlyban van. Szükséges hogy a ló álló helyben elmozgatható legyen, a súlypontját hátra tudja vinni, a testével hátra tudjon dőlni, hajlandó legyen meghajlítani a hátsó lábait. További feltétel a száronlét, amikor is a ló a keretet rugalmasan kitölti. Kívánatos a ló teljes mértékű együttműködősége, belső elengedettsége, állandó figyelme.

Végrehajtás:
Álló helyzetben hajlítást kérünk a lótól (hajlítottan egyenes legyen a ló), majd felvételt alkalmazunk (iskola felvétel). Ekkor a ló teste hátrabillen, farbúbja lesüllyed, eleje a hátuljához képest megemelkedik. Mivel azonban a hajlítás felőli oldalon a válla lejjebb billen mint a külső oldalon, így a belső első lába számára kényelmetlen lesz a pozíció, hiszen kevesebb hely lesz mint a mozdulat előtt, így meg fogja könnyíteni a saját helyzetét, és meg fogja emelni a lábát.

Tanítása:
A ló elengedettségének fejlesztése, egyenesre állítása és egyensúlyának kialakítása nélkül a feladat nem végezhető el korrektül. A feladat előkészítése hosszú hónapok következetes, célirányos tornásztató gyakorlatai segítségével történik. Nevezett testi képességek fejlesztését a földi munkával kezdjük. Álló helyben elengedtető gyakorlatokat végzünk (hajlítás, vállat be, farat be, súlypont áthelyezések), majd fal mellett lépésben hosszhajlítások és más tornásztató feladatok következnek, végül a futószáras munkával fejlesztjük tovább lovunk képességeit. Amikor teljes mértékben tudja uralni a testét a ló, bármilyen irányú elbillenéskor meg tudja tartani magát és együttműködő, akkor a fokozatosság elvét következetesen betartva elkezdjük a feladat végrehajtását kérni tőle, a felvevő és keret igazító segítségek alkalmazásával. Miután a földről kapott segítségekre a feladatot készségesen végre tudja hajtani a lovunk, elkezdhetjük a feladat tanítását nyeregből.

Iskolaállj

Iskolaállj

Iskolaállj

Iskolaállj

iskolaállj nyeregből

Iskolaállj nyeregből

Iskolaállj

Iskolaállj

 

Tel.: +36 30 283-8686

Share Button

Back to Top