Miért ennyire népszerű ma a lovaglás?

Miért ennyire népszerű ma a lovaglás?

„A lovaglás úri sport…” hangzott el már oly sokszor. De miért is? Miért gondolták ezt az emberek? Nézzük csak át:

  • mi kell a lónak?
  • mi kell ahhoz, hogy valakinek lova legyen?
  • mivel jár egy ló tartása?
  • mivel jár azt elérni, hogy egy ló megbízható társ legyen?
  • mi kell ahhoz, hogy a ló a vele szemben elvárt követelményeket hosszú távon teljesíteni tudja?
  • mennyi időbe telik, és hogyan lehet elérni, hogy egy ló képzett legyen?
  • milyen anyagi háttér kell ahhoz, hogy egy lovat megvegyünk, felneveljünk, kiképezzünk, és minden szempontból gondoskodjunk róla?
  • milyen emberi feltételei vannak, hogy valakinek lova lehessen?

Ha mindezeket alaposan végig gondoljuk, talán világossá válik előttünk, hogy valójában miért fogalmazódott meg a bevezető gondolat.
A ló komoly szimbólum, jelkép volt az emberek világában A legendákban, a mesékben, a mondákban, az ember képzeletében, álmaiban,
még a szólás-mondásokban is jelentős helyet foglalt el ( a kentaur, a táltos paripa, a fehér ló stb.).
Ha utána járunk a történelem során lejegyzett írásoknak, képet kaphatunk, hogy mekkora értéket képviselhetett valamikor egy jól képzett,
egészséges, megbízható ló, amely társa volt az embernek a hétköznapokban, vagy egy harcosnak, akinek akár az életet is meg tudta menteni.
Micsoda munka, hozzáértés, idő ráfordítás kellett ehhez? A ló minden időkben nagy értéket képviselt. Népek, nemzetek éltek fél életet a ló hátán,
vándoroltak és vívtak nagy csatákat. A mezőgazdaság gépesítése előtt első helyen szerepelt a lóval való munkavégzés.
A gépesített közlekedés elterjedése előtt szintén első helyen szerepelt a lóval való szállítás, vagy gondoljunk akár a postakocsikra is,
de az erdőkben a fakitermelésnél is a lóra lehetett számítani. Tehát a ló mindig is nagy érték volt, és hasznos társa az embernek.

Ma már szinte csak a sportban, a szabadidős tevékenységekben használjuk a lovakat, és mivel a hozzájuk jutás sokkal könnyebb mint régen volt,
a népszerűsége egyre nagyobb. Nagyon sok lovarda és lótartó hely létesült az elmúlt évtizedekben. Bár nem olcsó mulatság egy lovat megvásárolni és fenntartani,
mégis egyre többen engedhetik meg maguknak, hogy régi vágyukat, álmukat beteljesítve lovat vegyenek. A lehetőség adott.
Az információs korszak további lehetőségeket biztosít, hogy az emberek tudomást szerezzenek a lóvásárlás lehetőségeiről.
A kapcsolattartás is könnyebb, mivel a mobiltelefon szinte mindenki zsebében ott van. Ma már szinte minden hétvégére több lovas
rendezvényt is szerveznek, bőven lehet válogatni. A média, a közösségi oldalak az interneten folyamatosak közlik a lovas híreket.
Ma már az is természetes, hogy a lovas rendezvényekről élő közvetítés látható. A közlekedés az úthálózat bővülésével, a lószállítás lehetőségeinek
fejlődése szintén hozzájárul hogy még több ember kapjon kedvet a lovazáshoz. A különböző lovas szakágak népszerűsítő hirdetéseivel
tele van a média. Újabb és újabb szabadidős lovas ágazatok válnak ismertté, és a lovas túrázásra is egyre több lehetőség nyílik.

Oszd meg!